Amerikan teknoloji devi Amazon, Prime Day etkinliğinin ilk gününde binlerce üründe büyük indirimler yaparak 7,2 milyar dolarlık satışa ulaştı ve şirket tarihindeki en yüksek satış rekorunu kırdı. Adobe Analytics'e göre, Prime Day'in ilk gününde ABD'deki tüketici harcamaları yıllık bazda yüzde 11,7 arttı. Bu yıl Amazon, Prime Day etkinliğini ABD'nin birçok bölgesinde gerçekleştiriyor.

İhtiyaç Kredisi İsteyenlere İyi Haber İhtiyaç Kredisi İsteyenlere İyi Haber

Prime Day 2024: Satış Rekorları ve Tüketici Harcamalarında Büyük Artış

Adobe Raporu'na göre, tüketiciler 2023'te ilk gün 6,4 milyar dolar harcarken, 2024'te bu rakam 7,2 milyar dolara çıktı. Prime Day'in ilk günü olan Salı, ABD’de yılın en büyük e-ticaret satış günü oldu. Tüketiciler mobil cihazlarından 3,5 milyar dolar harcayarak yılın en büyük mobil alışveriş gününü gerçekleştirdi. Adobe Analytics raporlarına göre, iki günlük etkinlikte yıllık yüzde 10,5 artışla 14 milyar dolarlık rekor bir çevrimiçi harcama öngörülüyor.

Adobe, "Şimdi Al Sonra Öde" seçeneğinin yıllık yüzde 17,1 büyüyerek 540 milyon dolarlık satışa ulaştığını bildirdi.

Haziran 2024 satışlarına kıyasla, kulaklık ve bluetooth hoparlör kategorisi yüzde 164, elektronik yüzde 33 ve televizyon satışları yüzde 83 arttı. Prime Day 2024'te ortalama sipariş büyüklüğü 60,03 dolar oldu. Karşılaştırıldığında, son iki yılın etkinliklerinde ortalama sipariş büyüklüğü sırasıyla 56,64 dolar ve 53,14 dolardı.

Raporda, yüksek satış rakamlarının artan fiyatlardan değil, yeni talepten kaynaklandığı belirtildi.

Editör: Yusuf Emin Güney