TAV bilanço verilerinin detaylarını paylaştı. Açıklamaya göre şirket ilk altı ayda net karlılığını %115 artırarak 23 milyona yükseltti.

TAV bilanço verilerinin detaylarına göre

  • Düşük baz etkisi, açılma ve Almatı Havalimanı’nın katılımı nedeniyle 2Ç21’de, 2Ç20’ye göre %307 artış görülürken, 2Ç21’e ait Ciro, 2Ç19’un %51 seviyesinde gerçekleşti. Almatı hariç tutulduğunda, 2021/6A’da ciro 2020/6A’ya göre %4 azaldı. Bunun başlıca sebepleri Antalya Havalimanı’nın finansallarımıza konsolide olmaması, iç hatların dış hatlara nazaran daha hızlı toparlanması ve bazı özel yolcu
  • 2021/2Ç’de elde edilen €27.9m, bu çeyreği 2019 yılından bu yana en yüksek FAVÖK elde edilen çeyrek yaptı. Mayıs ayında operasyonlarını devraldığımız Almatı Havalimanı’nın katkısı, bu iki aylık dönem için €5.5m oldu.
  • 2021/2Ç FAVÖK’te görülen önemli orandaki iyileşme, 2019 yılından bu yana elde edilen en yüksek net kâr rakamına tamamen katkı sağladı. 2021/6A’da Net Kâr, 2021/1Ç’de gerçekleşen €109m Tunus Borç yapılandırmasından pozitif etkilenirken, EUR/USD paritesindeki düşüş ve iştiraklerimizin gösterdiği iyi performans da Net Kâr’daki artışa katkıda bulundu 2021/2Ç’de elde edilen €27.9m, bu çeyreği 2019 yılından bu yana en yüksek FAVÖK elde edilen çeyrek yaptı. Mayıs ayında operasyonları devraldığımız Almatı Havalimanı’nın katkısı, bu iki aylık dönem için €5.5m oldu.
  • Nakit Faaliyet Giderleri, alınan katı maliyet azaltıcı önlemler nedeniyle pandemi öncesi dönem olan 2019/6A’nın %41 altında gerçekleşti. Aylık ortalama nakit faaliyet giderleri 2021/1Ç’de €21.4m, 2021/2Ç’de €22.5m oldu. Almatı hariç tutulduğunda, 2021/6A’daki nakit faaliyet giderleri geçtiğimiz yılın aynı döneminin %22 altında gerçekleşirken, 2021/2Ç’de aylık €17.8m oldu.
  • 2021/2Ç FAVÖK’te görülen önemli orandaki iyileşme, 2019 yılından bu yana elde edilen en yüksek net kâr rakamına tamamen katkı sağladı. 2021/6A’da Net Kâr, 2021/1Ç’de gerçekleşen €109m Tunus Borç yapılandırmasından pozitif etkilenirken, EUR/USD paritesindeki düşüş ve iştiraklerimizin gösterdiği iyi performans da Net Kâr’daki artışa katkıda bulundu.

TAV bilanço verilerine göre en başarılı üç aylık dönem

Şener, 2021’in ikinci çeyreğinin operasyonel olarak 2019’dan bu yana en başarılı üç aylık dönem olduğuna vurgu yaparak, şunları kaydetti:

“2019 yılından beri kaydedilen en yüksek FAVÖK’ü elde ettiğimiz 2021’in ikinci çeyreği ise operasyonel olarak 2019’dan bu yana geçirdiğimiz en başarılı üç aylık dönem oldu. Havacılık sektöründe mevsimsel olarak en kuvvetli dönem üçüncü çeyrek olduğu için, karantinasız seyahat imkanlarının da devamı koşuluyla, bir sonraki çeyreğin çok daha güçlü olmasını bekliyoruz. Haziran’ın ilk haftasında Türkiye’den Almanya’ya, son haftasında Türkiye’den Rusya’ya ve Temmuz’un ikinci haftasında da Türkiye’den Polonya’ya karantinasız seyahat etmek mümkün hale geldi. Böylece Türkiye’deki dış hat yolcumuzun yaklaşık yüzde 65’ini oluşturan Rus, Alman, Ukraynalı ve Polonyalı misafirlerimizi artık havalimanlarımızda ağırlayabilir hale geldik. Kuzey Makedonya’nın AB’nin yeşil listesine girmesi ve Gürcistan ana pazarlarının çoğunun da karantinasız seyahat imkanına kavuşması ile Haziran yolcusunda önemli bir toparlanma yaşadık. Ancak bu yeni izinlerin tam etkisini Temmuz ayı ve sonrasında görmeyi bekliyoruz. Beklentilerimize uygun bir şekilde, Temmuz’un ilk yarısı toparlanma açısından Haziran’dan çok daha iyi geçti.”

Türkiye Bankacılık Sektörünün Finansal Raporu! Türkiye Bankacılık Sektörünün Finansal Raporu!

Eurocontrol temmuz rakamlarına göre Türkiye’nin 2019’a kıyasla günlük uçuş sayısında en hızlı toparlanmayı yaşayan Avrupa ülkesi konumunda olduğuna dikkati çeken Şener, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Faaliyetlerimizi destekleyen bu olumlu gelişmeler eşliğinde 2021’in ikinci çeyreğini 95 milyon avro ciroyla kapattık ki bu rakam pandeminin başından beri elde ettiğimiz en yüksek üç aylık ciro oldu. Mayıs 2021’de konsolide etmeye başladığımız Almatı, konsolide ciromuza 19,5 milyon avro katkı yaptı. Sıkı maliyet kontrolü ve devletimizin de desteği ile Almatı dahil giderlerimizi (Amortisman, itfa ve değer düşüklüğü öncesi faaliyet giderleri) pandemi öncesine göre yüzde 41 daha aşağıda tutmayı başardık. Almatı hariç bakıldığında ise giderlerimiz pandemi öncesi dönemin yüzde 47 altında gerçekleşti. Almatı, iki ayda 5,5 milyon avro katkı yaparak 6 aylık konsolide FAVÖK’ümüzün yüzde 23’ünü oluşturdu. Yurt dışında işlettiğimiz havalimanlarımız arasında en hızlı toparlanmayı da, iç hatta 2019’un yüzde 50 üstüne çıkan ve dış hatta da 2019’un yüzde 44’ü seviyesine gelen Almatı sağladı. Böylece Tunus yapılandırmasının finansal katkısı, yolcu tarafındaki olumlu gelişmeler ve portföyümüze yeni eklediğimiz Almatı’nın güçlü performansı ile 2021’in ilk yarısını 156 milyon avro ciro, 24 milyon avro FAVÖK ve 23 milyon avro net karla kapadık.”

Şener, Türkiye’nin mevcut durumla dünyadaki başarılı aşılama programları arasında yerini aldığını belirterek, şu değerlendirmede bulundu:

“Olumlu gelişmelerin aynı şekilde devamı koşuluyla havalimanlarımızın yoğun çalıştığı ve bunun finansal sonuçlarımıza oldukça kuvvetli bir şekilde yansıdığı bir üçüncü çeyrek geçirmeyi bekliyoruz. Pandemi döneminde birinci önceliğimiz çalışanlarımızın ve yolcularımızın sağlığını korumak oldu. Evden çalışma uygulamamız ve alanının en iyisi sağlık önlemlerimiz ile bu sınavı başarıyla verdiğimizi düşünüyorum. Önümüzdeki dönemde ise artık tedrici bir şekilde normalleşme adımlarını atmayı planlıyoruz. Bu tarihi ölçekteki zor günlerde kıymetli emekleri ve sarsılmaz destekleri ile markamızı bugünlere getiren çalışanlarımıza, hissedarlarımıza ve iş ortaklarımıza teşekkürlerimi sunuyorum.”

Bizleri twitter üzerinden takip ederek özel haberlere ilk siz ulaşabilirsiniz. Telegram kanalımıza üye olup anında şirket haberlerine ulaşabilirsiniz=> https://t.me/paraajansi – https://t.me/borsaistanbulforum

Editör: Borsa Metre