Euro 37,15
Dolar 34,28
Sterlin 44,49
Altın 3.063

Rusya-Ukrayna savaşının turizm sektörüne etkisi

Yeditepe Üniversitesi Ticari Bilimler Fakültesi Turizm İşletmeciliği Bölümü Başkanı Doç. Dr. Murat Yücelen, salgın sürecinin ardından yaşanan Rusya-Ukrayna savaşının turizm sek...

Resim MqoJGsRpnj
Google News

Yeditepe Üniversitesi Ticari Bilimler Fakültesi Turizm İşletmeciliği Bölümü Başkanı Doç. Dr. Murat Yücelen, salgın sürecinin ardından yaşanan Rusya-Ukrayna savaşının turizm sektörüne etkisini değerlendirdi.

Rusya-Ukrayna savaşının turizm sektörüne etkisi

Yeditepe Üniversitesi'nden yapılan açıklamada, salgının her sektörü etkilediği, en çok etkilenenlerden birinin de turizm olduğu belirtildi.

2021'in bir önceki yıla göre daha olumlu verilerle tamamlandığı aktarılan açıklamada, turizmcilerin 2022'den beklentilerinin ise 2019 yılı kadar değilse de çok daha iyi olması yönünde olduğu ancak Rusya-Ukrayna savaşının turizm sektöründeki beklentileri değiştirdiği kaydedildi.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Yeditepe Üniversitesi Ticari Bilimler Fakültesi Turizm İşletmeciliği Bölümü Başkanı Doç. Dr. Murat Yücelen, salgın sürecindeki tüm olumsuzluklara rağmen sektörde yatırımların devam ettiğini belirterek, şunları kaydetti:

"Yurt dışından rezervasyonlar artıyor, kruvaziyerler geri geliyor, kongre, toplantı ve konferans organizasyonlarında da hızlı bir toparlanma oluyordu. Ta ki tüm dünyayı şaşırtan Ukrayna işgaline kadar... Türkiye'de 2021'de ağırlanan yabancı ziyaretçi sayısında Rusya birinci, Ukrayna ise üçüncü sırada. Bu iki ülkeden gelen turist sayısı 6 milyon 750 bin kişi. Bu rakam toplam ziyaretçi sayısının yaklaşık dörtte biri ediyor."

Yücelen, sektörün, sezonun açılmasına kısa bir süre kala bu denli kritik pazarlarda oluşan fiili bir askeri ihtilaf durumunun getirdiği yeni belirsizliklerle karşı karşıya olduğunu belirtti.

- "Bu yıl turizm sektörüyle ilgili stratejik öngörülerde bulunmak zor"

Murat Yücelen, dünya genelinde artan enerji ve temel ihtiyaç maliyetleri ile mikro ve makroekonomik etkenler de göz önüne alınınca bu yıl turizm sektörüyle ilgili stratejik öngörülerde bulunmanın ve şirketlerin planlama yapabilmesinin zorlaştığını kaydetti.

Fiyat indirerek rekabet etmeye çalışmanın marka değerini düşürerek talep daralmasına yol açabileceği için yanlış bir strateji olacağını vurgulayan Yücelen, bu kritik süreçte yapılabilecekleri şöyle sıraladı:

"Geçtiğimiz 2 yılın kayıplarını daha telafi edememiş olan turizm işletmeleri bu çok yönlü zorluklara kendi başlarına göğüs geremeyeceği için ulusal çapta bir destek ve koordinasyon müdahalesi gerekiyor. Destek açısından ilk anda aklımıza teşvikler, vergi indirimleri, finansman kaynakları gibi en azından günü kurtaracak, değerli markalarımızın, şirketlerimizin, varış noktalarımızın ayakta kalmasını sağlayacak maddi konular geliyor. Daha köklü inisiyatifler de almak gerekiyor. Örneğin, uzun vadeli sürdürülebilir stratejiler geliştirilebilir, kriz dönemlerinin etkilerini azaltmak üzere sektör dinamik ve trendlerini bilimsel olarak analiz eden bir AR-GE birimi oluşturulabilir."

Borsa ve kripto haberlerine ilk siz ulaşmak için sitemize abone olmayı ve bildirimleri aktife almayı unutmayınız. Twitterdan takip ederek ve Telegram grubumuza katılarak da piyasa haberlerine ilk siz ulaşabilirsiniz.

Öncü haberciliğin adresi Borsametre…

Bu görsel boş bir alt niteliğe sahip; dosya adı borsametre-logo.png
Yorumlar (0)
Henüz yorum yapılmamış.
Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti, yetkili kuruluşlar tarafından kişilerin risk ve getiri tercihleri dikkate alınarak kişiye özel sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler ise genel niteliktedir. Bu tavsiyeler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir.
<