#AGHOL Anadolu Grubu YK Başkanı Zorlu açıklamalarda bulundu
#AGHOL Anadolu Grubu Holding Kamuoyu Aydınlatma Platformuna 2020 Yılı Finansal Sonuçlarına Ait Değerlendirmeler hakkında bildirimde bulundu
#AGHOL Anadolu Grubu Holding Kamuoyu Aydınlatma Platformuna 2020 Yılı Finansal Sonuçlarına Ait Değerlendirmeler hakkında bildirimde bulundu
Yapılan bildirimde AG Anadolu Grubu'nun konsolide satışları 2020 yılında geçen yılın sonuna göre %21,5 artışla 62,1 milyar TL oldu ifadelerine vurgu yapıldı.
Yapılan kap bildiriminde Yönetim Kurulu Başkanı Hurşit Zorlu aşağıdaki ifadelere yer verdi
2020 yılı, tüm hedeflerimizi yeniden gözden geçirdiğimiz ve hepimizin özverili çalışmaları sayesinde büyümemizi sürdürdüğümüz bir yıl oldu. Yılın ilk çeyreğinde hızla dünyaya yayılan pandemi nedeniyle kısa sürede tüm dünya harekete geçerek toplumsal ve ekonomik önlemler alındı.
Anadolu Grubu olarak 70. yılımıza denk gelen bu süreçte, her şeyden önce tüm çalışanlarımızın sağlığı ve faaliyetlerimizin sürdürülebilirliği için gerekli önlemleri pandeminin en başında aldık. Buna ek olarak, her zaman altını çizdiğimiz gibi yıl boyunca proaktif bilanço ve risk yönetimi finansal önceliklerimizin başında her zaman yer almaya devam etti. 2020 yılında dengeli ülke ve sektör dağılımımız ve başarılı operasyonel performansımız sayesinde satış gelirlerimizi konsolide bazda senelik %21,5, FAVÖK’ümüzü ise satış gelirlerimize paralel olarak %21,4 artırmış olmaktan mutluluk duyuyoruz. Migros’un sene boyunca kaydettigi güçlü satış performansına, Meşrubat, Bira ve Otomotiv segmentleri de pozitif katkı yapmış ve ciro büyümesinde önemli rol oynamışlardır. Pandeminin beraberinde getirdiği zorluklara rağmen ciro ve operasyonel kârlılığımızdaki olumlu neticeler bu zorlu dönemde proaktif yönetim anlayışımızın sonucunda gerçekleşmiştir.
2020 senesi için başlıca operasyonlarımızdaki performanslarımızı değerlendirirsek; Bira segmenti güçlü serbest nakit akımı yaratmış ve özellikle Rusya’da kuvvetli bir büyüme kaydetmiştir. Meşrubat segmenti ise net satış gelirlerini satış hacimlerinden, FAVÖK’ü ise net satış gelirlerinden fazla artırarak içinde bulunduğumuz belirsiz ortamda önemli bir başarıya imza atmıştır.
Migros satış gelirlerini güçlü bir şekilde artırmış, sanal market uygulamalarına olan yatırımlarını sürdürmüş ve borçluluk oranlarını düşürmeye devam etmiştir. Güçlü operasyonel performasımızın yanında konservatif ve proaktif bilanço yönetimi, pozitif serbest nakit akım yaratma, verimlilik ve sıkı işletme sermayesi yönetimi gibi öncelikler sayesinde 2020 yılında gerek hızlanan kur artışlarına gerekse pandemi sürecinin getirdiği belirsizliklerin borçluluk rasyolarındaki etkilerini kontrol altında tutmayı başardık. Konsolide net borç/FAVÖK rasyomuz kurdaki artışa rağmen 2019 yıl sonunda 2,1x’den 2020 yıl sonu sonu itibariyle 1,5x seviyesine gerilemiştir. Bu rasyo son yılların en düşük seviyesi olmakla beraber, 2018 yıl sonunda ise 3,1x seviyesindeydi. Kârlılığın artırılması, güçlü serbest nakit akımı, yerel para cinsinden finansmana odaklanılması, atıl varlıkların satışı, aktif bir şekilde türev enstrümanları kullanılarak borç yapısındaki yabancı para riskinin ve döviz açık pozisyonlarının azaltılması, Holding ve grup şirketlerindeki borçluluk oranlarının düşmesini sağlamıştır. Bu çerçevede toplam solo Holding yabancı para kredilerin kur riskinin %87’si koruma altına alınmıştır. Bu oran 2018 yıl sonunda %16, 2019 yıl sonunda ise %53 seviyesinde bulunmaktaydı. Bu alınan önlemler net kâr performansına da olumlu katkı yapmıştır.
Anadolu Grubu olarak önümüzdeki dönemde, tüketici odağımızdan vazgeçmeden, borç azaltmaya, operasyonel kârlılık ve serbest nakit akım yaratmaya, sürdürülebilirlik ve dijitalleşme alanlarına odaklanmaya, ayrıca yenilikçi ve öncü çalışmalar gerçekleştirmeye devam edeceğiz. Aşı çalışmaları ile ilgili olumlu gelişmeler ve önlemlere uyum sayesinde daha iyi sonuçların da gelmesini ve belirsizliklerin ortadan kalkmasını umuyoruz.