Migros’un bu yılın ilk yarısındaki net kârı, geçen yılın aynı dönemindeki 5,4 milyar TL seviyesinden yüzde 63 gerileyerek ciddi bir düşüş yaşadı. Net kâr marjı, 2024’ün ilk çeyreğindeki yüzde 2,4'ten yüzde 0,9'a düştü. TMS 29 dahil FAVÖK marjı ise yüzde 5,3 seviyesinde kaldı.

Faiz Kararı Sonrasında Borsada Bayram Havası! Faiz Kararı Sonrasında Borsada Bayram Havası!

Şirketin satış gelirleri ikinci çeyrekte yıllık bazda yüzde 11 artış göstererek ilk çeyrek sonunda 64,3 milyar TL’ye, ilk yarıda ise toplamda 121,1 milyar TL’ye ulaştı. Online satışların toplam satışlar içindeki payı, 2024 yılının ikinci çeyreğinde yüzde 19,5’e yükseldi.

Migros’un brüt kârı, ikinci çeyrekte geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 20,4 artarak 14,7 milyar TL'ye ulaştı. Brüt kâr marjı ise geçen çeyrekteki yüzde 7,3’ten 2024’ün ilk yarısında yüzde 8,9’a yükseldi. FAVÖK, 3,358 milyon TL'ye çıkarak geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 49 artış gösterdi. Ancak personel giderlerindeki artış, operasyonel kârlılığı baskıladı. Şirketin pazar payı 30 baz puan artarak 9,7 puana yükseldi.

Migros'un öz kaynakları Haziran 2024 itibarıyla yıllık yüzde 18 artışla 45,8 milyar TL’ye ulaşırken, serbest nakit akışı yüzde 26 düşüşle 6 milyar TL’ye geriledi.

Editör: Yusuf Emin Güney