Işık Plastik şirketinin halka arzında yeni bir rekor gelebilir mi?

2021 Yılının ilk halka arzı olacak Işık Plastik şirketinin halka arzında yeni bir rekor gelebilir mi? Şirket Garanti Yatırım’ın konsorsiyum liderliğinde halka arz oluyor. Halka Arz yöntemi neden eşit dağıtım?

Işık Plastik, Borsa İstanbul’da halka açılıyor. 21 – 22 Ocak’ta talep toplayacak Işık Plastik paylarının birincil halka arzı, Garanti BBVA Yatırım’ın liderliğinde Borsa İstanbul Birincil Piyasada 10:30-13:00 saatleri arasında “Sabit Fiyatla Talep Toplama ve Satış” yöntemi ile yapılacak. Halka arzda talep toplama fiyatı 16.10 TL olarak belirlendi. Işık Plastik’in toplam 11.286.293 TL nominal değerli payı halka arz edilecek. Şirketin arz sonrası halka açıklık oranı yüzde 21,8 olacak.

Eşit Dağıtım ve Oransal Dağıtım farkı nedir?

21-22 Ocak tarihlerinde gerçekleşecek olan, Işık Plastik halka arzında rekor talep beklentisi konuşuluyor. Bu öngörü, hisse senetlerinin bireysel yatırımcıya eşit miktarda dağıtılacak olmasından kaynaklanıyor. Şirketin Genel Müdür’ü, Habertürk’e yapmış olduğu açıklamada, adil ve eşit bir halka arz gerçekleştirme düşüncesinde olduklarını belirtirken, yatırımcı ise şirket ile ilgili tüm gelişmeleri yakından takip ediyor.

Esenboğa Elektrik eşit dağıtım ile halka arz olmuştu. #ESEN şirketinin Halka arzında 260.000 yatırımcı halka arza katılmıştı.

2020 Yılında eşit dağıtım yapan şirketlerde neler olmuştu?

2020’de eşit dağılım yöntemiyle arz edilen Bayrak #BAYRK 11 tavan, Fade Gıda #FADE 10 tavan, Dinamik Isı #DNISI 8 tavan ve Esenboğa Elektrik #ESEN 9 tavan yapmıştı.

Yarın ve cuma günü hisselerinin halka arzı için talep toplanacak olan Işık Plastik Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Genel Müdürü Abdullah Çeker, halka arzda eşit dağıtım ile tabana inmek, küçük yatırımcı ile birlikte büyümek istediklerini belirtti. Şirketin son dönemde ki performansına ve büyüme rakamlarına dikkat çeken Çeker aşağıdaki ifadelere yer verdi.

Genel Müdür Çeker Avrupa’da ilk 6 içinde bulunduklarını halka arz geliri ile Avrupa’da ilk 3’e dünyada ilk 6 büyük şirket arasına girmeyi hedeflediklerini söyledi.

30 Eylül 2019’da 156 milyon TL olan satış hasılatının bu yıl 312 milyon TL’ye çıktığını dile getiren Çeker, bunun 2020’de yeni solit yatırımlarını devreye almaları ile gerçekleştiğini, net dönem karının da 28.7 milyon liralık faiz ve kur farkı giderine rağmen 50 milyon lirayı bulduğunu bildirdi.

1988 yılında kurulan şirketin 2000 yılında şu anda faaliyetlerini sürdürdüğü Işık 1 üretim sahasına taşındığını belirterek 8 üretim hattı ile başlayan üretimin şu anda 21 hat ile devam ettiğini söyledi.

2000 yılından bu yana plastik endüstriyel levha ve plastik termofon gıda ambalaj sektörlerine yön verdiklerini kaydeden Çeker, global pazarda da ciddi bir yer edindiklerini belirtti. 280’e yakın çalışanları ile 3 vardiya durmadan çalıştıklarını ifade etti.

Halka arz ile şirketin büyüme hedefleri de büyüyecek!

Halka arzdan gelen kaynağın yüzde 70’ini şirkete sermaye olarak koyacaklarını hatırlatan Çeker, “Halka arzımızın yüzde 70’ini sermaye artımı şeklinde yapacağız, böyle olacağı için kaynağın yüzde 35 ile 50 bandını büyümeyi finanse etmek için işletme sermayesi olarak kullanacağız. Geri kalan yüzde 25-40 bandını yeni yatırımlarına ayıracağız. Geçmiş yıllar yatırımlarımız var. Son 2 yılda 40 milyon liralık yatırım yaptık. Halka arz geliri ile bunun üzerine yeni yatırımlar yapacağız.

Başta sera olmak üzere ürettikleri ürünlerin kullanım alanlarının ciddi büyüme potansiyeli taşıdığını ifade eden Çeker, şu anda Avrupa’da ilk 6 içinde bulunduklarını halka arz geliri ile Avrupa’da ilk 3’e dünyada ilk 6 büyük şirket arasına girmeyi hedeflediklerini söyledi.

Genel Müdür Abdullah Çeker ” Şirket Neden tercih edilmeli? ” sorusuna aşağıdaki şekilde yanıt verdi

Şirket halka arzdan gelen kaynağın büyük bölümünü sermaye olarak koyuyor, demek ki şirkete inanan bir sahiplik var. İkinci olarak halka açıklık oranımız yüzde 21’de kalacak. Ana ortaklar şirketin daha da büyüyüp gelişmesi için çalışacak. 

Şirket halka arzdan gelen kaynağın büyük bölümünü sermaye olarak koyuyor, demek ki şirkete inanan bir sahiplik var. İkinci olarak halka açıklık oranımız yüzde 21’de kalacak. Ana ortaklar şirketin daha da büyüyüp gelişmesi için çalışacak. Diğer yandan şirketimiz ihracatla büyüme stratejisi olan bir firma. İhraç pazarları ABD ve Avrupa gibi az sorunlu ve büyüme olan ülkeler. İhracatta geçen yıla göre yüzde 100 büyüme sağladık. Her yıl ciddi büyümeyi hedefliyoruz. Bu doğrultuda kararlar aldık ve yatırımlar yaptık. Bu yatırımların meyvesini de yiyeceğiz” dedi.

Işık Plastik şirketinin halka arzında yeni bir rekor gelebilir mi süreç içerisinde öğrenmiş olacağız.

Yatırımcılara Önemli Not: Bu halka arz ön talep toplama yöntemiyle yapılmayacağı için, halka arz menüsünden değil, hisse senedi alışı gibi ISKPL hisse kodu seçilerek alış emri girişi yapılmalıdır.

Işık Plastik şirketinin halka arz sürecine dair tüm detaylar!

0 0 oy
Beğendiniz mi?
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
Tüm yorumları göster