Volkswagen Tayron: Yeni D-SUV Modeli Türkiye'ye Geliyor!
Volkswagen, D-SUV segmentindeki yeni modeli Tayron'u tanıttı. Tiguan Allspace'in yerini alan Tayron, Mart ayında Türkiye'de satışa sunulacak. İlk etapta benzinli hafif hibrit motor seçeneğiyle gelecek araç, geniş iç hacmi, 100 km'ye kadar elektrikli sürüş imkanı ve konfor özellikleriyle dikkat çekiyor.

Volkswagen, Avrupa'da Touareg'den sonra satışa sunacağı en büyük ikinci SUV modeli olan Tayron'u, Fransa'nın Nice kentinde düzenlenen uluslararası lansmanda tanıttı. Tiguan Allspace modelinin yerini alacak olan Tayron, D-SUV segmentinde yer alarak dikkatleri üzerine çekiyor. Araç, isteğe bağlı olarak beş veya yedi koltuklu olarak tercih edilebiliyor.
Türkiye'ye Geliş Tarihi ve Motor Seçenekleri
Avrupa’da önümüzdeki günlerde satışa sunulacak olan Tayron, Türkiye’de Mart ayında bayilerde yerini alacak. İlk etapta benzinli hafif hibrit (eTSI) motor seçeneği ile satışa sunulacak olan Tayron'a, ilerleyen dönemlerde farklı motor seçenekleri de eklenecek.
Volkswagen'in Gelecek Stratejisi ve Hibrit Modeller
Nice'teki etkinlikte Volkswagen Binek Araç Satış, Pazarlama ve Satış Sonrası Hizmetlerden Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Martin Sander ve Volkswagen Binek Araç Türkiye Genel Müdürü Gino Bottaro, markanın geleceği ve yeni model Tayron hakkında önemli bilgiler paylaştı.
Benzinli ve Hibrit Araç Üretimi Devam Edecek
Martin Sander, Volkswagen'in içten yanmalı motor üretimine devam edeceğini belirtti. Çin’den gelen yeni otomobiller ve artan rekabet nedeniyle maliyet yönetiminin önem kazandığını vurgulayan Sander, elektrikli, benzinli ve hibrit seçenekler sunmaya devam edeceklerini söyledi.
Uygun Fiyatlı Elektrikli Modeller Yolda
Volkswagen'in önümüzdeki dönemde daha uygun fiyatlı elektrikli otomobiller tanıtacağı bilgisini veren Sander, ID.2 modelinin 2026'da, ID.1 modelinin ise yakında prototip olarak görücüye çıkacağını belirtti. ID.1 modeli, 20 bin Euro'nun altında bir fiyatla Avrupa pazarına sunulacak.
Volkswagen Tayron'un Türkiye'deki Hedefleri
Volkswagen Binek Araç Türkiye Genel Müdürü Gino Bottaro, Tayron'un Almanya'dan sonra en büyük pazarının Türkiye olacağını ifade etti. 2025 yılı için 10 bin adet Tayron satışı hedeflediklerini belirten Bottaro, Ağustos ayında plug-in hibrit motor seçeneğini de Türkiye'ye getirmek istediklerini açıkladı.
Volkswagen Türkiye, 2024 sonunda elektrikli model ailesini Türkiye'ye getirmeyi ve 10 bin adet elektrikli araç satışı yapmayı hedefliyor. Ayrıca, Tayron dışında diğer VW modellerinin plug-in hibrit versiyonlarının da Türkiye'ye getirilmesi planlanıyor.
Volkswagen Tayron'un Teknik Özellikleri
Tayron, Tiguan'dan 25 cm daha uzun olmasıyla öne çıkıyor. Aracın uzunluğu yaklaşık 4.8 metre olarak açıklanmış durumda. Yedi koltuklu versiyonda 850 litre, beş koltuklu versiyonda ise 885 litrelik bagaj hacmi sunuyor.
0.28 Cd'lik hava sürtünme katsayısı ile yakıt tüketiminde verimlilik sağlayan Tayron, iç ve dış tasarımında Tiguan ile büyük ölçüde benzerlik gösteriyor. Ancak özellikle arka stop grubu ve aydınlatmalı VW logosu ile Tiguan'dan ayrılıyor.
İç Mekan ve Konfor Özellikleri
Büyüyen ölçüleri sayesinde Tayron, hem ön hem de arka kısımda daha geniş bir yaşam alanı sunuyor. Arka kapı üstlerinde bulunan güneş perdeleri, suni deri kaplı dikişli detaylar ve ambiyans aydınlatmaları ile Tiguan'a kıyasla daha fazla konfor vadediyor.
Motor ve Performans: 100 KM'ye Kadar Elektrikli Sürüş
Türkiye'de ilk olarak satışa sunulacak olan 1.5 litre hacminde, 150 PS (110 kW) gücündeki eTSI motor, Volkswagen'in diğer modellerinde de kullanılıyor. Tayron, 100 km'ye kadar elektrikli sürüş imkanı sunarak hem performans hem de çevre dostu bir seçenek olarak öne çıkıyor.
Volkswagen Tayron Türkiye'de Çok Satacak
Özellikle geniş ailelerin ve SUV severlerin ilgisini çekecek olan Volkswagen Tayron, Almanya’dan sonra en büyük pazarı olacak Türkiye'de Tiguan ile birlikte en çok satılan modellerden biri olmaya aday. Hem benzinli hem de hibrit motor seçenekleri ile Tayron, Türkiye pazarında güçlü bir konuma sahip olacak.
Tayron'un Türkiye pazarındaki başarısı, Volkswagen'in 2030 yılına kadar belirlediği elektrikli araç hedeflerine ulaşmasında da önemli bir rol oynayacak gibi görünüyor.