Araç fiyatları Rusya ambargosundan kötü etkilenecek
Rusya tarafından Avrupa'ya uygulanan gaz yaptırımı 0 araba fiyatlarını da etkiledi. Sektördeki temsilciler sene sonuna dek 0 araç fiyatlarının artacağını açıkladı.
Rusya tarafından Avrupa'ya uygulanan gaz yaptırımı 0 araba fiyatlarını da etkiledi. Sektördeki temsilciler sene sonuna dek 0 araç fiyatlarının artacağını açıkladı.
Rusya tarafından Avrupa'ya uygulanan gaz yaptırımı 0 araba fiyatlarını da etkiledi. Sektördeki temsilciler sene sonuna dek 0 araç fiyatlarının artacağını açıkladı.
Sektördeki temsilciler, Rusya'nın son kozunu kullanıp doğalgaz akışını kesmesi ile Avrupa ülkelerinde ki otomotiv üretiminin zorlu bir süreç geçireceğini ve krizin gittikçe büyüyeceğini düşünüyor. Bu gelişmeler sonrasında zor günlerden geçen otomotiv sektöründe fiyatların tekrardan artacağı belirtiliyor.
3 HAFTA İÇİN BÜYÜK ARTIŞ
0 araç fiyatları son 1 yıl içinde rekor artış yaşadı. Enerji maliyetinden kaynaklanan yeni zamlara hazır olunması gerektiğini belirten Motor Aşin CEO'su Saim Aşçı, “Ülkemizdeki otomobil fabrikalarında yaşanan enerji maliyetlerindeki artış ile Avrupa'da yaşananı ayrıştırmamız gerekiyor, zira Avrupa gerçek bir enerji krizi ile karşı karşıya ve alternatif enerji kaynaklarına erişim bugünden yarına çözülecek bir problem değil, bu sebeple yıl sonuna kadar sıfır km araç fiyatlarında ortalama yüzde 20 artış görebiliriz, aynı durum yedek parçalar için de geçerli. Örneğin sadece debriyaj balatalarında ve termostatlarda 3 hafta içinde yüzde 15’den fazla fiyat artışı yaşandı” sözlerine yer verdi.
KISA SÜREDE ÇÖZÜLECEK GİBİ DEĞİL
AB İstatistik Ofisi'nin 2020 yılına dair verileri doğrultusunda nihai enerji tüketiminde doğal gazın yüksek paya salip olduğu ülke %37,6 oranıyla Hollanda, sonrasında %32,3 ile Maceristan, %30,0 ile İtalya, %29,3 ile Belçika, %26,8 ile Almanya oldu. Ülkemiz ise %25,7 oranıyla altınca sıraya adını yazdırdı.
“Ancak şunu ayrıştırmak lazım, ülkemizde yaşanan enerji maliyetlerindeki artış, otomobil üretiminde yüzde 15’ler seviyesindeyken Avrupa ülkelerinde maliyet artışından öte, gerçek bir enerji krizinden söz ediyoruz” sözlerine yer veren Aşçı, “Rusya, elindeki son kozu Avrupa’ya karşı uygulamış durumda, bu da otomobil üretimi gerçekleştiren fabrikalar özelinde ciddi bir krizi tetikleyecektir, zira resesyondan bahsediliyor.
Ancak bu kriz durumu, ülkemizin alternatif bir pazar olmasına kısa vadede fırsat yaratabilir, tedarik edilebilecek belirli ürünler noktasında Türkiye ilk tercih olabilir. Yerli üreticiler olarak yeni bir pozisyon almamız gerekiyor. Avrupa ülkeleri alternatif enerji kaynakları arayışında olsa da bugün yarın çözülecek bir sorun değil” dedi.
YA ÜRETİME ARA VERİLECEK YA DA KAPASİTE DÜŞÜRÜLECEK
Üreticilerin üretime ara vereceklerini veya kapasiteyi düşüreceklerini söyleyen Aşçı, "Üretimin azalması, maliyetlerin artışı, doğrudan maalesef sıfır kilometre otomobil fiyatlarında artışı tetikleyecek, artışı sene sonuna doğru daha net hissedeceğimizi, ortalama yüzde 20 artış olacağını öngörüyoruz.
Tedarik ayağındaki maliyet artışları sebebiyle yerli üretim otomobillerde de fiyat artışı kaçınılmaz olacaktır, otomobil gittikçe değerlenen bir kıymet olarak ön plana çıkarken tüm bu durum maalesef ikinci el araç fiyatlarında artışı da tetikler. İşin yedek parça boyutunda ise fiyat artışları şu anda hissedilir durumda; örneğin sadece debriyaj balataları ve termostatlarda 3 hafta içinde yüzde 15’den fazla artış yaşandı” yorumunu yaptı. (karar)
Borsa ve kripto haberlerine ilk siz ulaşmak için sitemize abone olmayı ve bildirimleri aktife almayı unutmayınız. Twitterdan takip ederek ve Telegram grubumuza katılarak da piyasa haberlerine ilk siz ulaşabilirsiniz.
Öncü haberciliğin adresi Borsametre…