Pandemide kuruldu, 2023'de halka arz olmayı hedefliyor!

Pandemi ile özel havacılık sektörü yükselişe geçti. 2020’de kurulan yerli özel jet şirketi AirSada, 2023’te halka arz gerçekleştirmeyi planlıyor. AirSada Yönetim Kurulu Başkanı...

12 Mart 2021 Cuma 13:54

Pandemi ile özel havacılık sektörü yükselişe geçti. 2020’de kurulan yerli özel jet şirketi AirSada, 2023’te halka arz gerçekleştirmeyi planlıyor. AirSada Yönetim Kurulu Başkanı Tolga Urcu, bu yıl filolarına ekleyecekleri uçaklara 30 milyon dolar yatıracaklarını söylüyor.

Pandeminin etkilediği ilk sektörlerden biri olan havacılık sektörü, yolcu talebinin azalması ve dünya hava ulaşımının trafiğe kapatılması gibi nedenlerden ötürü zor bir virajdan dönüyor. Pandemi öncesinde, günde 20 milyona yakın insana hizmet veren sektör, krizden çıkış yolunu aşının yaygın olarak kullanılmasında görüyor.

Bu dönemde özel hava taşımacılığı sektörü de pandemi sonrası döneme kadar ve belki de bundan sonra sürekli kullanılmak üzere özel jet hizmetlerini öne çıkarmaya başladı. Bu alanda yeni yeni ortaya çıkan Türk yatırımları da dikkat çekiyor.

Anne babası THY emeklisi olan ve havacı bir aileden gelen Tolga Urcu’nun 2020 yılının ilk yarısında hayata geçirdiği AirSada, bunlardan biri.

Şirket Ortadoğu’da iş yapan ya da o bölgede yaşayan iş insanlarının, üst düzey bürokratların ve çok uluslu şirketlerin ulaşım ihtiyaçlarını farklı bir modelle ve iş jetleriyle karşılamak amacıyla kuruldu.

Filo sayısını hızla artırarak aylık uçuş frekansını 150’ye çıkartmayı planlayan şirketin 2023 yılında halka arzının gerçekleştirilmesi planlanıyor.

30 MİLYON DOLAR YATIRIM

AirSada’nın filosunda şu anda bir adet Hawker 800, bir adet Hawker 850, bir adet Challenger 604, bir adet Chal-lenger 850 ve Legacy 500 olmak üzere beş uçak bulunuyor.

Şirket, 2021 yılında toplam sekiz uçaklık bir filoya sahip olmayı hedefliyor.

Bunun için 30 milyon dolarlık yatırım planladıklarını ifade eden Tolga Urcu, “2020 yılında sadece charter uçuşlar gerçekleştirdik. Dolayısıyla her yere uçtuk.

Ancak 2021 yılı içerisinde planlı 18 destinasyona uçuş gerçekleştireceğiz. 2021 yılı destinasyon hedefimiz arasında Basra, Bağdat, Milano, Londra, Moskova, Osaka, Quanzhou ve Washington yer alıyor” diyor.

150 FREKANSA UÇACAK

2020 yılında aylık ortalama 45 frekans uçuş gerçekleştirdiklerini belirten Urcu, 2021 yılının sonuna kadar bu rakamı 150 frekansa çıkaracaklarını söylüyor. Ana hedeflerinin Ortadoğu’da iş yapan çok uluslu şirketler olduğuna dikkat çeken Tolga Urcu, şöyle devam ediyor:

“AirSada olarak mevcut pazardan pay almaya çalışmıyoruz. Aksine daha önce dokunulmamış bir pazarı özel jet havacılığına kazandıracağız. Şu an için 40 kişilik bir ekibiz. Yıl ortası itibarıyla sayımız 80’i bulacak.

Bu yılın sonunda 50 milyon dolar ciro hedefliyoruz. Bu markayı daha kurumsal bir hale getirip 2023 yılında halka arz gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Bu yönde bütün çalışmalarımız başladı.”

YÜZDE 100 YER GARANTİSİ

İş yapış stratejilerini geliştirdikleri üyelik sistemi etrafında şekillendirdiklerine değinen Tolga Urcu, üyelik sistemi hakkında şu bilgileri veriyor: “Üyelerimizin ihtiyaçlarına göre şekillendirdiğimiz üyelik sistemimizde kişi ve kurumların beklentilerine göre farklı paketler oluşturabiliyoruz.

Üyelik sistemimizde 20 uçuş, 40 bin dolar ve 10 uçuş, 25 bin dolar olmak üzere iki ayrı seçenek bulunuyor. Sunduğumuz uçuşlar bizim belirlediğimiz destinasyonlar arasında geçerli oluyor. Üyelerimiz, uçuş haklarını 48 saat öncesinden haber vermek kaydıyla istediği şekilde business jet ayrıcalığı ile kullanabiliyor.

Yani 48 saat içinde yüzde 100 yer garantisi veriyoruz. Sistem sayesinde özel jet kiralama usulüne göre yarı yarıya uygun uçma imkânı sunuyoruz. Aradaki tek fark; üyelerimiz aynı business class uçuş gibi, tanımadığı bir yolcu ile seyahat ediyor. Bu da yolcuya daha ucuz uçuş imkânı tanıyor.”

(ekonomist.com - Burcu Tuvay)