Metaverse, kullanıcıları 10 kat arttı 1 trilyon dolarlık bir fırsat
Grayscale tarafından yayınlanan yeni bir rapora göre, aktif Metaverse kullanıcılarının oranı 2020'nin başlangıcı ile Haziran 2021 arasında 10 kat arttı.
25 Kasım 2021 Perşembe 10:40
Grayscale tarafından yayınlanan yeni bir rapora göre, aktif Metaverse kullanıcılarının oranı 2020'nin başlangıcı ile Haziran 2021 arasında 10 kat arttı.
Kripto yatırım devi Grayscale, Metaverse'i ana akıma getirmek için "piyasa fırsatının" önümüzdeki birkaç yıl içinde 1 trilyon doların üzerinde olabileceğini tahmin eden Metaverse hakkında bir yükseliş raporu yayınladı.
“Metaverse, Web 3.0 Sanal Bulut Ekonomileri” başlıklı Kasım raporu , Grayscale Araştırma Başkanı David Grider ve araştırma analisti Matt Maximo tarafından kaleme alındı. İkili, gelişen sektörü öncelikle Decentraland gibi “birbirine bağlı kripto ekonomisi” tarafından desteklenen açık Metaverse dünyaları perspektifinden araştırıyor .
Rapor , kripto belirteçleri, stake ve borç verme gibi merkezi olmayan finans (DeFi) hizmetleri, NFT'ler, merkezi olmayan yönetişim ve merkezi olmayan bulut depolama ile entegre Metaverse platformlarının hızla yeni kullanıcıları çeken “yeni bir çevrimiçi deneyim yarattığını” vurguluyor.
2020'nin başından bu yana "küresel tüm zamanların aktif metaverse cüzdanları" verilerini analiz ederek, kullanıcı tabanının o zamandan bu yana 10 kat büyüdüğünü ve Haziran 2021 itibariyle 50.000 civarında olduğunu tespit etti."Diğer Web 3.0 ve Web 2.0 segmentleriyle karşılaştırıldığında, Metaverse sanal dünya kullanıcıları hala erken başlangıçlarında, ancak mevcut büyüme oranları mevcut yörüngesinde kalırsa, bu gelişmekte olan segment önümüzdeki yıllarda ana akım haline gelme potansiyeline sahip."
Rapor, sektörün potansiyelinden pay alan VC sıkıntısı olmadığının altını çiziyor. Rapora göre, 3. çeyrekte blockchain oyunları için toplanan bağış 1 milyar doları buldu. Bu, çeyrekte tüm kripto sektörü için toplam kaynak yaratmanın %12'sini temsil etti ve onu Web 3.0 ve NFT kategorisinde “en iyi alt sektör” olarak sıraladı.
Pazar fırsatı
Araştırmacılar, artan ortalama boş zaman ve dijital hobilere harcanan para, premium oyunlardan ücretsiz oynanabilir oyunlara kültürel bir geçiş ve Web 3.0 yenilikleri dahil olmak üzere Metaverse sektörünün büyümesine önemli ölçüde katkıda bulunabilecek bir dizi temel dinamiğe dikkat çekiyor.
Sanal dünya oyunlarından elde edilen küresel gelir, 2020'de 180 milyar doları buldu ve “premium harcama” yaklaşık 40 milyar doları buldu ve sektörün, esas olarak oyun içi harcama modeli tarafından yönlendirilen 2025 yılına kadar 400 milyar dolardan fazla çekebileceği tahmin ediliyor.
Rapor, temsil ettikleri kazan-kazan potansiyeli nedeniyle bu değişimin "Web 2.0 kapalı kurumsal Metaverse'lerden Web 3.0 açık kripto Metaverse ağlarına geçişle daha da hızlandığını" savunuyor .
“Web 3.0 Metaverse sanal dünyaları, hızlı inovasyon ve üretkenlik kazanımlarından yararlandı. Raporda, kripto sanal dünyaları, sermaye kontrollerini ortadan kaldırarak ve dijital sınırlarını serbest piyasa kapitalizmine açarak yaratıcılar ve varlık sahipleri için milyonlarca dolarlık birincil ve ikincil pazar yarattı.
Decentraland (MANA) ve The Sandbox (SAND) gibi açık Metaverse platformları için yerel tokenların fiyatı, yazı yazarken her biri %49 ve %102 artarak 5.03$ ve 7.60$ seviyelerine oturdu.
Bizleri twitter üzerinden takip ederek özel haberlere ilk siz ulaşabilirsiniz. Telegram kanalımıza üye olup anında şirket haberlerine ulaşabilirsiniz=> https://t.me/borsmetrecomtrFacebookTwitterWhatsAppMessengerLinkedInCopy LinkEmailPaylaşFacebookTwitterWhatsApp