Güçler birleşiyor! Second Life ve Metaverse artık beraberler!

Güçler birleşiyor! Second Life ve Metaverse artık beraberler! Metaverse'ün ilk hali Second Life ve Metaverse artık beraber hareket edecekler.

19 Ocak 2022 Çarşamba 14:13

Güçler birleşiyor! Second Life ve Metaverse artık beraberler! Metaverse'ün ilk hali Second Life ve Metaverse artık beraber hareket edecekler.

Güçler birleşiyor! Second Life ve Metaverse artık beraberler!

Nedir Second Life ?

SecondLife Amerikalı Linden Araştırma merkezinin ilk olarak 2003 yılında piyasaya sürdüğü üç boyutlu karakterlerinizin olduğu görsel sosyal platformdur. Oyun olarak adlandırsakta açık kaynaklı olması kimi kesimlerce oyunun ötesinde benzersiz bir platform kimi kesimlerce görsel bir sosyal dünya olarak kabul görmektedir.

Second Life adından da anlaşılabildiği gibi kullanıcılarına sanal bir ikinci dünyayı yaşatan oyun diyebiliriz. Kullanıcılarını sanal bir hayatı sınırsızca yaşamanızı sağlayan bir oyun içeriği ile karşılamakta. Açık kaynaklı bir dünya olması sayesinde platform içinde yazılımlarınızı geliştirmenizi, kendi tasarımlarınızı ( kıyafet , ev , araç , eşya vs ) koymanızı yaratmanızı sağlayan sınırsız bir eğlence second life.

second life

Second Life ve Metaverse birleşiyor mu?

Yaratıcı Philip Rosedale Metaverse ile mücadele etmeye hazırlanırken projeye geri dönerken Second Life ikinci gelişine yaklaşıyor gibi görünüyor.

Çevrimiçi oyunlarla, hatta teknolojiyle hiç ilgisi olmayanlar bile, anlam vermekte zorlandıkları ‘tuhaf adli vakalar‘ sebebiyle Second Life’tan haberdar oldular. Second Life’da sattığı arsanın parası gerçek dünyada alamadığı için mahkemeye gidenler, sanal aldatma sebebiyle boşananlar… Bir dönem Second Life’da hayat o kadar hareketliydi ki Reuters Haber Ajansı sanal büro açıp teknoloji muhabirini Second Life’a yollamıştı.

 
Philip Rosedale

Linden Lab'ın sanal çevrimiçi dünyası Second Life'ın kurucusu Philip Rosedale, Metaverse'e girişini yönlendirmek için projeye stratejik danışman olarak yeniden katılacak.

Metaverse'deki içeriğin birlikte çalışabilirliği konusunda olumsuz olsa da, bunu "tamamen başarısızlık" olarak nitelendirirken, uzun vadede ileriye dönük bir yol olduğuna inanmıyor.

Second Life, 2003 yılında “metaverse” kelimesinin yalnızca Neal Stephenson hayranları tarafından kullanıldığı sırada piyasaya sürülen çevrimiçi bir sosyal oyun evrenidir.

2008 yılında Linden Labs CEO'su olarak görevinden ayrıldığından beri Rosedale, sanal gerçeklik (VR) ekosisteminde kendisine bir isim yaptı. 2013 yılında sosyal VR şirketi High Fidelity'yi kurdu.

https://twitter.com/Andrew_Oleksiuk/status/1481694032401207305?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1481694032401207305%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fcointelegraph.com%2Fnews%2Fsecond-life-creator-returns-to-lay-claim-to-the-metaverse

Perşembe günü yapılan bir duyuruda High Fidelity   , Linden Labs'a hem nakit hem de merkezi olmayan ortamlarda topluluk moderasyonu ile ilgili ikisi de dahil olmak üzere "dağıtılmış bilgi işlem patentleri" olarak tanımlananlarla yatırım yaptığını söyledi .

Rosedale, “Sanal dünyaların distopya olması gerekmez” dedi.

"Big Tech'in VR başlıklarını dağıtması ve reklam odaklı, davranış değiştirme platformlarında bir metaverse oluşturması, herkes için büyülü, tek bir dijital ütopya yaratmayacak."

Gelecek nasıl görünecek?

Cnet Technology ile yaptığı bir röportajda Rosedale , Second Life'a VR teknolojisi ekleme olasılığını keşfetmenin ötesinde, yüz izleme kameralarını kullanan gelişmiş avatar animasyonlarının da gelecekteki bir olasılık olabileceğini söyledi.

"Bir avatarı canlandırmak için web kamerasını kullanmak, bu gerçekten ilginç bir arada" dedi. "Yeterli insan o alana bakmıyor, bu benim üzerinde çokça düşündüğüm bir şey."

Birlikte çalışabilir, değiştirilemez öğeler gibi yeni fikirleri Second Life'a dahil etme olasılığına gelince, Rosedale'in biraz inandırıcı olması gerekecek. Metaverse'de birlikte çalışabilir içerik , bir platformda satın alınabilen ve diğerine taşınabilen öğelerdir.

Kısa vadede, "içeriğin birlikte çalışabilirliği, yalnızca bir markanın sevebileceği şeylerden biri" diyerek, markalı içeriğin meta veri tabanı platformlarında dördüncü duvarı olumsuz şekilde kırabileceğine değindi.“Oyunları birbirine daha fazla bağlamanın bir yolu olarak, bu tam bir başarısızlık. Kısa vadeli fikir aptalca.”

Ancak, “uzun vadeli fikrin tamamen doğru olduğunu” söyleyerek NFT'lerin kullanımından kaçınmadı. Second Life'ın zaten kendi ekonomisi ve para birimi olan Linden Doları var.

Rosedale'e göre, Second Life pazarında her yıl yaklaşık 2$'a satılan 375 milyon ürün var. Onun görüşüne göre, bu öğeler esasen zaten NFT'lerdir.

"Bunların hepsi NFT'ler - temel olarak, dijital varlıkların işaretlenmesine izin vermenin ve bunların takas edilebilir ve paylaşılabilir olmasına izin vermenin temel fikri" dedi ve bu kavramın sadece "daha büyük ve daha büyük ve daha büyük olacağını" da sözlerine ekledi. Tabii ki, Second Life içindeki bu öğeler blok zincirine kaydedilmez ve bu nedenle NFT'lerin temel özellikleri olan oyun dışında var olamazlar."

Şu anda 19. faaliyet yılında olan Second Life, pazarında satılan 8 milyonun üzerinde benzersiz ürünle, yıllık 650 milyon $'lık gayri safi yurtiçi hasıla elde ettiğini iddia ediyor.

Borsa ve kripto haberlerine ilk siz ulaşmak için sitemize abone olmayı ve bildirimleri aktife almayı unutmayınız. Twitterdan takip ederek ve Telegram grubumuza katılarak da piyasa haberlerine ilk siz ulaşabilirsiniz.

Öncü haberciliğin adresi Borsametre…

FacebookTwitterWhatsAppMessengerLinkedInCopy LinkEmailPaylaş