Gucci ,Coca Cola ,Nascar Metaverse de buluştu

Önümüzdeki 10-15 yıl içinde dünyayı şekillendirecek iki trend, Metaverse kavramının toplumun her alanında yayılması ve Web 3.0 ile internetin demokratikleşmesidir.

Gucci ,Coca Cola ,Nascar  Metaverse de buluştu

15 Kasım 2021 Pazartesi 10:38

Önümüzdeki 10-15 yıl içinde dünyayı şekillendirecek iki trend, Metaverse kavramının toplumun her alanında yayılması ve Web 3.0 ile internetin demokratikleşmesidir.

Bununla birlikte, Web 3.0'ın ;şirketlere değil bireysel kullanıcıya odaklanması, en iyi analizi ve en iyi sonucu sağlamak için güçlü bir araç olarak yapay zekanın yoğun kullanılması gibi bazı özelliklerini belirlemek zaten mümkündür. Web 3.0 ile bireysel kullanıcılar ve dağıtılmış ağlar artık devasa merkezi veri sunucularına bağımlı olmayacak. Kullanıcılar veri sağlayıcılarına bağlanmaksızın direkt olarak birbirleriyle iletişim kurabilecek. Bu gelişme eğer tam olarak hayata geçirilebilirse sanal dünyada oldukça büyük değişimlere hayat verecektir. ,Ayrıca, Web 3.0 içeriği daha fazla video ve 3D görüntü ile daha grafiksel olacaktır.  Web 3.0'da artırılmış gerçeklik (AR) ve sanal gerçeklik (VR) yaygınlaşarak uygulamalara ve oyunlara daha gerçekçi grafikler getirecektir.

Bunu göz önünde bulundurarak, henüz başlangıç ​​aşamasında olan Metaverse'in, Web 3.0'ın en büyüğü olmak üzere birkaç alanda inşa edildiğini söyleyebiliriz.

Bir metaverse portalı oluşturmak için yapılan başarılı girişimlerden biri olan Second Life , hem oyunları hem de sosyal alanları destekler, ancak Metaverse'in Web'in kendisi olduğu söylenemez.

Metaverse ve NFT'ler

Teknoloji topluluğu üyeleri, "geleceğin interneti"nin bizi Metaverse'e götüreceği bir Üstel Çağı başlangıcını zaten tahmin ediyorlardı.

Gelecek zaten kapıyı çalıyor, ancak yakın zamana kadar, birkaç sanal dünyaya sahip bu alanın tam potansiyeline nasıl ulaşacağı bilinmiyordu. Metaverse, yalnızca insanların dijital dünyayla etkileşim biçimini değil, aynı zamanda gerçek dünyanın bir bölümünü de temelden değiştirebilir mi?

Sanal dünyalardaki etkileşimlerimizin dönüşümünü başlatan, gerçek dünyanın bir kısmını etkileyen, NFT'lerin Metaevrene entegrasyonudur. GUCCI  , Roblox oyunundaki Metaverse'de yeni tüketicilere ulaştı.. Kullanılan strateji, çantalar, gözlükler ve şapkalar içeren Roblox oyununda, sınırlı sayıdaki “Gucci Koleksiyonu”nun avatarları için NFT'leri pazarlamaktır.

Bu yılın temmuz ayında COCA COLA , Decentraland'ın sanal dünyasında avatarlarda kullanılabilecek "giyilebilir" bir ceket de dahil olmak üzere, değiştirilemez simgeler olarak markalı sanal kıyafetleri piyasaya sürdü , hatta lansmanı kutlamak için platformda bir Çatı Partisine ev sahipliği yaptı. Şimdi Kasım ayında NASCAR, Jailbreak koparma oyun platformu Roblox'ta dijital bir arabayı piyasaya sürecek ve oyuncuların avatarları için kıyafetler satacak. Oyuncular ayrıca, oyun geliştiricilerinin sosyal medyada tanıtımını yapmak için etkileyici olarak hareket ettiği bir hayran yarışmasının parçası olarak kendi NASCAR üniformalarını oluşturabilecekler.

NFT'ler Metaverse'deki birçok tarafa açılan kapıdır

Geçen çeyrekte, birkaç küresel marka kendi NFT'lerini yarattı ve dönüştürülemeyen tokenlerini sanal dünyalara sundu. Bunda amaç neydi?

Çok fazla kullanıcı ve etkileşimli fırsat var. Roblox'ta, yaklaşık yarısı 13 yaşın altında olan 200 milyondan fazla aylık aktif kullanıcı, çoğu artık marka aktivasyonlarını içeren yüz binlerce sanal oyun oynuyor. WarnerMedia'nın Wonder Woman'ı: Themyscira Experience, platformda yaklaşık 30 milyon kez ziyaret edildi. Ve bu girişimle ilgili ilginç olan şey, şirketlerin tüketicileriyle bulundukları yerde buluşma eğilimini yansıtması.

Coca-Cola ve Gucci'nin bize gösterdiği gibi, ürün veya şirketin misyon beyanı ne olursa olsun, tüm şirketler bu yeni alanda oynamayı düşünmelidir. Şu anda, meta veri deposu henüz çok yeni olmasına ve markalar kendi dijital dönüşümlerinin başlangıcında olmasına rağmen, NFT'ler, çeşitli markaların, Metaverse'in dijital mülkiyetin nasıl çalıştığı, etkileri gibi birçok bölümünü deneyimlemesi için harika bir geçit olduğunu kanıtlıyor.

Daha önce kapalı ve oluşturuldukları platformla sınırlı olan NFT pazarı, gerçek dünyada ve son zamanlarda sanal dünyalarda da ticaret ile serbest bir pazar haline geldi.

Birçok insan hala NFT'leri geçici bir heves olarak görse de, endüstri liderleri, blok zinciri teknolojisinin NFT'lere dahil edilmesinin ve Metaverse ile entegrasyonunun bir “Fonksiyonel Metaverse” yaratılması için eksik parça olduğunu fark ettiler. Tamamen işlevsel bir metaverse, insanların dijital dünyayla etkileşim kurma ve onu gerçek dünyayla birleştirme biçimini temelden değiştirme potansiyeline sahip bir metaversedir.

Yaratıcılar, oyuncular ve sanatçılar için yeni kapılar açarak yalnızca yaratıcı endüstriyi yeniden icat etme yeteneğine sahip değil, aynı zamanda fiziksel dünyanın dijital dünyayla bütünleşmesini sağlayan gerçek bir kolektif sanal deneyimdir.

İnternetin ilk günlerinde kullanımından şu andaki kullanım alanlarına ve daha da önemlisi nereye gittiğimize baktığımızda, kamusal ve özel hayatımızı yeniden anlamlandıran ortak sanal alanların kaçınılmazlığının farkına varıyoruz.

Bizleri twitter üzerinden takip ederek özel haberlere ilk siz ulaşabilirsiniz. Telegram kanalımıza üye olup anında şirket haberlerine ulaşabilirsiniz=> https://t.me/borsmetrecomtrFacebookTwitterWhatsAppMessengerLinkedInCopy LinkEmailPaylaşFacebookTwitterWhatsApp