Otomobil Devi Türkiye'den Çekiliyor: Üretim Tesisleri Satıldı!

Alman otomotiv yan sanayi devi Farhym, Türkiye'deki üretim faaliyetlerini sonlandırma kararı aldı. Şirket, Ankara ve Adana'daki üretim tesislerini yerli üretici Turna Ahşap'a devretti.

31 Ocak 2025 Cuma 09:40

Küresel otomotiv sektöründe yaşanan ekonomik zorluklar, Çin'in yükselişi ve Avrupa'daki daralma, birçok büyük üreticiyi küçülmeye zorluyor. Dünya çapında ticari araç üreticileri için sistem tedarikçisi olan Farhym, bu değişimlere ayak uydurmak için Türkiye'den çıkma kararı aldı.

Farhym'in CEO'su Bülent Akgöl, yaptığı açıklamada, "Değişken piyasa koşulları ve sektördeki daralma, bu kararı almamızda etkili oldu" ifadelerini kullandı.

Farhym'in Türkiye'deki Varlığı ve Satış Süreci

  • Kuruluş: Farhym, 2003 yılında Türkiye pazarına girdi ve Ankara ile Adana'da üretim tesisleri kurdu.

  • Ürün Gamı: Şirket, ticari araçlar için iç kaplama, bagaj sistemleri, hava kanalları ve iç aydınlatma çözümleri üretiyordu.

  • Müşteriler: MAN, Temsa, Isuzu, Karsan, BMC, Hyundai gibi büyük markalara üretim yapıyordu.

  • Satış Süreci: Farhym, 2021 yılında Makel Yalıtım ile satış sürecine girdi ancak anlaşma tamamlanmadı. 2023 yılı sonunda ise tesislerini Turna Ahşap'a satma kararı aldı.



  • Turna Ahşap Kimdir?

    Turna Ahşap, 1994 yılında Mehmet Saygun tarafından Düzce'de kuruldu. Şirket, 2022 yılında Ankara-Çubuk'ta yeni bir fabrika açarak büyümesini sürdürdü. Mobilya ve ahşap kaplama sektöründe uzmanlaşan firma, Farhym'in Türkiye'deki üretim faaliyetlerini devralarak otomotiv sektörüne adım atmış oldu.

    Çin'in Yükselişi Alman Markalarını Zorluyor

    Çinli otomotiv üreticileri, düşük maliyet ve yüksek üretim kapasitesi ile küresel pazarda büyük pay almaya devam ediyor. Çin merkezli BYD, Temmuz 2023'te Türkiye'de 1 milyar dolarlık yatırım yapma kararı aldı ve üretim merkezi kurmaya hazırlanıyor.

    Öte yandan, Alman otomotiv devleri küçülmeye gidiyor:

    • Mercedes-Benz: 2027'ye kadar 5 milyar euro tasarruf hedefliyor, bu süreçte 20 bin çalışan işini kaybedecek.

  • Volkswagen: 2030 yılına kadar 35 bin kişiyi işten çıkaracak ve üretim kapasitesini azaltacak.

  • Farhym'in Türkiye'den çekilme kararı, otomotiv sektöründeki küresel değişimlerin bir yansıması olarak görülüyor. Çinli firmaların Türkiye'de yatırım yapması ise sektörde yeni bir dönemin başlangıcı olabilir.

    Bu gelişmeler hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlarda paylaşın!