Çin’in 2022 için hedefi, İnsanların para harcamasını sağlamak

Yavaş tüketici harcamaları, pandemiden bu yana Çin ekonomisini aşağı çekti ve 2022 için görünürde çok az rahatlama var. Emla...

Çin’in 2022 için hedefi, İnsanların para harcamasını sağlamak

31 Aralık 2021 Cuma 15:56

Yavaş tüketici harcamaları, pandemiden bu yana Çin ekonomisini aşağı çekti ve 2022 için görünürde çok az rahatlama var.

Emlak piyasasıyla birlikte tüketim, ekonomistlerin Çin büyüme görünümünde en çok endişe duyduğu iki alandan biridir. Tüketici harcamaları, aynı zamanda, Çin’in orta sınıf harcama gücünün önümüzdeki yıllarda artmasını bekledikleri için işletmelerin ve yatırımcıların üzerine bahse girdiği sektördür .

Pekin’deki üst düzey liderler, bu ayki bir ekonomik planlama toplantısında, büyümenin daralan talep, arz şokları ve zayıflayan beklentilerden kaynaklanan “üçlü baskı” ile karşı karşıya olduğu konusunda uyardı .

Zhongyuan Bank baş ekonomisti Wang Jun, “Bu ‘üçlü baskıların’ temel sorunu hala talebin zayıflaması veya yetersiz talep” dedi. “Talep iyileşirse, beklentiler iyileşir.”

Ekonomik kalkınmanın sürdürülememesinin temel nedeninin talebin zayıflamasına yansıdığını söyleyen Bank, özellikle pandeminin insanların gelirleri üzerindeki olumsuz etkisine dikkat çekti. Ayrıca, altyapı projelerine yönelik azaltılmış yerel yönetim harcamalarından ve istihdamı etkileyen okul sonrası özel ders işletmelerine ilişkin düzenlemelerden gelen talebin süreceğine işaret etti .

Arz şoklarının üçüncü baskısı ile ilgili olarak, bunların öncelikle pandemi ve o zamandan beri ayarlanmış olan karbon emisyonlarını azaltmak için aşırı sert önlemlerle ilgili olduğunu söyledi. İşe dönüşle ilgili, virüsle ilgili kısıtlamalar, yarı iletkenler gibi kritik bileşenlerdeki eksiklik de dahil olmak üzere küresel tedarik zincirlerinde aksamalara katkıda bulundu .

İşler ve gelirlerle ilgili genel belirsizlik, insanların harcama istekliliğini azaltır. Pekin’in emlak geliştiricilerinin borca ​​bağımlılığı konusundaki baskıları, çoğunluk mülke bağlı olduğundan, hanehalkının servet algılarını da etkiliyor.

Çinli e-ticaret şirketi JD.com’un baş ekonomisti Jianguang Shen, CNBC tarafından çevrilen Mandarin dilinde “Tüketimin gelecek yıl nasıl toparlanacağı ekonomi üzerinde çok büyük bir etkiye sahip olacak” dedi.

Shen, yetkililerin kupon sunma konusunda Hong Kong örneğini izleyerek tüketimi artırabileceğini söyledi Bu, ilk kuponun süresi dolana veya tükenene kadar sonraki kuponların kilidini açmayan katmanlı bir yapı tarafından daha da teşvik edilen, oteller gibi belirli işletmelerde tüketici harcamalarını zorlayacaktır.

Borsa ve kripto haberlerine ilk siz ulaşmak için sitemize abone olmayı ve bildirimleri aktife almayı unutmayınız. Twitterdan takip ederek ve Telegram grubumuza katılarak da piyasa haberlerine ilk siz ulaşabilirsiniz.

Öncü haberciliğin adresi Borsametre…