Türkiye, Avrupa'nın en çok araç satılan 6. ülkesi. Otomotiv sektöründe yeni dönem

ODD, otomotiv sektörünün, Türkiye ekonomisi adına stratejik bir endüstri olduğunu öne çıkarmak için çalışma başlattı. Otomotivciler 15-20 yıllık yeni yol haritasının detayların...

11 Temmuz 2022 Pazartesi 09:08

ODD, otomotiv sektörünün, Türkiye ekonomisi adına stratejik bir endüstri olduğunu öne çıkarmak için çalışma başlattı. Otomotivciler 15-20 yıllık yeni yol haritasının detaylarını paylaştı.

Türkiye otomotiv sektöründe, hem üretimde hem de pazar büyüklüğü açısından dünyanın sayılı ülkeleri arasında yer alıyor. Dünya üretiminden yüzde 1.6 payı olan otomotiv sektörünün kapasitesi 2 milyon adet.

Dünya sıralamasında 13'üncü, Avrupa'da dördüncü sırada bulunuyor. İhracatın da lokomotifi konumunda bulunuyor. Pazar büyüklüğüne göre değerlendirildiğinde ise Türkiye, Avrupa'nın en çok araç satılan altıncı ülkesi.

Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) otomotivin Türkiye'nin stratejik sektörü olduğunu göstermek için kolları sıvadı.

otomotiv

ODD'nin yeni yol haritasını anlatan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Haydar Bozkurt, ana amaçlarından bir tanesinin, otomotivin Türkiye ekonomisi adına stratejik bir endüstri olduğunu öne çıkarmaya çalışmak olduğunu söyledi.

Otomotivin Türkiye'de kendini kanıtlamış bir sektör olduğunun altını çizen Bozkurt, şöyle devam etti:

STRATEJİK SEKTÖR

"Türkiye, dünyada 100'den fazla ülkeye otomotiv ihracatı yapıyor. Üretim adetleri açısından Avrupa'da ilk sıralarda yer alıyoruz ve bunu ilk dörde, ilk üçe nasıl çıkarabileceğimizin planlarını yapıyoruz.

Orta ve uzun vadeli adımlar atarak bunu başarabiliriz. Vergilendirmenin yanı sıra üretim teşvikleri ve finansman kaynaklarının planlanması dahil olmak üzere 10-20 yıllık yol haritamızı ortaya koymalıyız.

Maliyet avantajımızın yanı sıra öngörülebilir bir iç piyasa ortaya koyduğumuzda konumu, kaliteli iş gücü, yan sanayisi ile bizden daha iyi aday olabilecek bir ülke yok" dedi.

PAZAR POTANSİYELİ BÜYÜK

Yatırımları cazip kılmak için üretimin en az yüzde 15'inin iç pazarda satılması gerektiğini ifade eden Bozkurt, şöyle devam etti: "İşte bu yüzden iç pazarı büyütmemiz önem taşıyor.

Nüfusa ve yaş ortalamasına baktığımızda gerçek potansiyelimizin çok gerisindeyiz. ODD olarak sektörle ve kamuyla bunları paylaşacağız

Akademisyenlerle bir araya gelip bu yol haritasını oluşturup, takibini yapacağız. Cari açığın kapanmasına katkı sağlayan bir sektörden bahsediyoruz. Tek ihtiyacımız sektörü yol haritasıyla ileriye taşımak."

OTODA 3-5 AY SIRA VAR

ODD Başkanı Ali Haydar Bozkurt, "Geçen yıl yaşanan sıkıntıların devam etmesiyle birlikte enflasyonist bir ortamdan geçiyoruz ve kurların yanı sıra vergi kaynaklı çarpan etkisiyle fiyat istikrarında sıkıntılar sürüyor.

Birkaç yıl öncesine göre fiyatlar şaşırtıcı boyuta gelmesine rağmen yüksek taleple birlikte otomobilde 3-5 aylık bekleme süreleri var.

LÜKS DEĞİL İHTİYAÇ

Bu da bize otomobilin, yani mobil olmanın gerçekten bir ihtiyaç olduğunu gösteriyor. Bazı markaların bazı modellerinde aydan aya rahatlamalar olsa da sektör genelinde sıkıntılar devam edecek gibi görünüyor" dedi.(cnn)

Borsa ve kripto haberlerine ilk siz ulaşmak için sitemize abone olmayı ve bildirimleri aktife almayı unutmayınız. Twitterdan takip ederek ve Telegram grubumuza katılarak da piyasa haberlerine ilk siz ulaşabilirsiniz.

Öncü haberciliğin adresi Borsametre…

otomotiv otomotiv